צילום עיצוב פנים בתל אביב

צילום עיצוב פנים בתל אביב – מקצועיות ללא פשרות

כל מעצב פנים מעוניין לצרף לתיק העבודות שלו תמונות של פרויקטים שביצע. לכן, צילום עיצוב פנים בתל אביב הוא השלב המסכם גם בפרויקטים של עיצוב פנים המבוצעים במבנים ברחבי העיר ולה מאפיינים ייחודיים. בתי עסק, משרדי תיווך נדל"ן ואפילו אנשים פרטיים, נזקקים לא פעם לשירותיו של צלם המתמחה בהנצחת חלל פנימי תוך שהתמונות הנוצרות מספרות את סיפורו של המרחב באופן מרגש ומחמיא. היום, כל טלפון נייד מצויד במצלמה פשוטה להפעלה ויש מי שסבורים שיוכלו להסתפק בצילום חובבני של חללים פנימיים. זה המקום להדגיש כי ציוד איכותי, עין אמנותית וניסיון משפרים לאין ערוך את איכות הצילום. חשוב לקחת בחשבון ששימוש בתמונות לא מקצועיות למטרות מסחריות עלול להזיק. לפניכם סקירה קצרה שתסייע לכם להבין למה אין לוותר על שירותיו של צלם מקצועי. צילום עיצוב פנים בתל אביב

מה ההבדל בין צילום מקצועי לחובבני?

צילום היא תורה שלמה המשלבת אמנות וטכניקה. מי שעוסקים בצילום מקצועי, מכל סוג שהוא, לומדים טכניקות שימוש במצלמה, טכניקות תאורה, תכנון קומפוזיציה, עומק שדה, פוקוס, ומאפיינים אחרים – על מנת להעביר בתמונה לא רק את מראה החלל כפשוטו – אלא הרבה, הרבה יותר מזה. צלמים מקצועיים משתמשים בשיטות צילום מתקדמות, ומפתחים עם הזמן שפה צילומית שהיא ייחודית להם, והמביאה את האובייקט המצולם (בצילומי נוף, בצילומי תדמית, בצילומי אוכל, בצילומי עיצוב ובכל סוג אחר של צילום) – למצב המחמיא ביותר שלו. לא רק יכולותיו של הצלם משחקות תפקיד בתוצאה הסופית, בתהליך של צילום עיצוב פנים. גם הכנת הבית לקראת הצילומים, סידור הבית והנחת אובייקטים שיאפשרו צילומי רוחב וצילומים ממוקדים מחמיאים, בחירת הזמן המתאים ביותר לצילום על פי מאפייני הבית (למשל כיווני האור שלו) וכמובן הציוד שהצלם מביא איתו – כולם משחקים תפקיד חשוב, בצילומי עיצוב פנים איכותיים.

מאפיינים ייחודיים 

כמעט חצי מיליון תושבים בעיר תל אביב, שנחשבת מהערים היפות והתיירותיות בעולם. הם מתגוררים ועובדים בחללים בעיר, בבתים, במשרדים, במסעדות, בחנויות וכדומה. זו עיר ייחודית – בין השאר, מבחינת האדריכלות, סגנון הבנייה והאווירה. מבנים רבים בתל אביב הם מבני באוהאוס ישנים, בעלי ניחוח ישן והיסטוריה עניפה. מבנים רבים בתל אביב הם על הים או קרובים למרכזים בעיר, שהמאפיינים שלהם משפיעים על עיצוב הפנים באזור – למשל, חלונות גדולים שמהם נשקף חוף הים התל אביבי או מרפסות סלון עירוניות שאפשר להציץ מתוכן אל הרחובות השוקקים והתנועה התל אביבית ההומה. צלם המציע שירותי צילום עיצוב פנים בתל אביב  שכולל בתוכן צילום חללים פנימיים נדרש לוורסטיליות רבה, זאת כדי שיוכל לבחור גישה מתאימה ולהיעזר בטכניקות מיוחדות (כמו שליטה באורך החשיפה, שינויים במיקוד התמונה ובממדיה, ואפילו פילטרים, תוך כדי ולאחר הצילום)  כדי לצלם באופן מיטבי עיצובים שונים, לפעמים כאלה שהם ייחודיים לתל אביב.

דוגמאות של צילום עיצוב פנים בתל-אביב

להלן אציג דוגמא של מסעדה יפנית בתל-אביב. הנמצאת בסמוך לרחוב ונכנס לתוכה הרבה אור טבעי דרך החלונות שתראו בתמונות. מעצב פנים שילב אלמנטים שונים של סגנון יפני. זה מתבטא בכל מיני צורות בפרויקט שלו כמו גופי תאורה מעניינים שהתקינו, בפרטים קטנים שאוהבים מעצבי פנים כמו צ'ופסטיקים וכל הקשור לאוכל היפני, את השולחנות מעץ ועבודת נגרות מדהימה עם התאורה המותקנת בתוך העץ. העץ הזה מייצר משהו אורגני ונעים להיות בו. גם עמדה שקרובה למטבח עשויה מעץ. בנוסף יש חדר אינטימי לשני שולחנות בפינה נפרדת. גם כיסאות היו מעץ מלא. כל זה מייצר אווירה של שהות במסעדה יפנית, כמו גם השף עצמו והצוות שעובד שם שמדרים אווירה של מזרח התיכון. להלן זוויות שונות שצילמתי במסעדה, כולל התקריבים. אולי תחשבו שהכל נעשה עם אור טבעי, כאשר בפועל בחלק מהתמונות שולבו פלאשים, כמובן שלא רואים את זה אבל כן יש להם השפעה על התמונות. כמובן שרוב הזמן האור הטבעי הספיק, אבל כדי לקבל "לוק" אחר של עיצוב פנים, עשיתי גם עם פלאשים כדי שיצא מגוון. כמו כן גיוונתי בתמונות אולטרה רחבות ורחבות וגם עדשה חצי מאקרו לתקריבים וחצאי תקריבים. צלם עיצוב פנים צילום עיצוב פנים של מסעדה צילום פנים של מסעדה יפנית עיצוב פנים מסעדה יפנית בתל אביב כצלם עיצוב פנים, אחד הדברים שהייתי צריך להתגבר עליהם זה התמודדות עם האור הכחול שהיה נכנס לתוך המסעדה דרך החלונות הגדולים, וזה היה מתבטא בתוך החלק השמאלי של עבודת נגרות, היותר קרוב לחלון, הי שהתאורה פנים הייתה מאוד חמה, כאשר החוץ יחסית "קר" כלומר כחול. הייתי צריך לנטרל את גוון הכחול בעריכה. כמו כן, לקראת יום הצילום, הייתה נזילה מלמעלה מהבניין והיו בעיות בתקרה, משהו שהייתי צריך לרטש בעריכה. להלן לפני ואחרי וזה מאוד חשוב שתבינו את ההבדלים מה ההבדלים שאתם רואים:
  • הנזילה מלמעלה הוסרה בעריכה. לכן צלם עיצוב פנים זה אחד שיודע להתמודד עם הדברים האלה בעריכה
  • כל הדיספנסרים, מפסקים, ומכשירים לסבון נוזלי שהיו על הקיר הוסרו בעריכה
  • הגוון הכחול קצת נוטרל, הרי שיש ניגודיות גדולה בין ה"כחול" בחוץ לבין "החם" בפנים
  • החזרתי קצת את השרוף בחוץ. יש מקרים שבהם יש מבנים משעממים ולא טובים, בהם צלם עיצוב פנים יכול להחליט דווקא לשרוף כדי שלא יראו את החוץ המגעיל. במקרה הזה, המעצב פנים החליט שהוא כן רוצה שיראו את החוץ טוב
  • התאורה החמה מאוד השפיעה על הגוון של העץ. אתם רואים שעבודת נגרות קיבלה גוון כתום/צהוב מהתאורה, כאשר בפועל הוא כזה כמו אחרי העריכה שעשיתי כאילו הואר רק באור יום נייטרלי.
  • בכללי אתם רואים עוד משהו, שזה הבהירות הכללית בתמונה עלתה ודגש מיוחד, ע"י הבהרת הכיסאות עץ בוצע לאמצע, כלומר נוספה בהירות.
כמו כן, מעצב פנים ביקש תמונות אנכיות לאינסטגראם, ולכן ביצעתי גם כמה תמונות כאלה תקרה בעיצוב פנים של מסעדה

תקרה של ה המעבר בתוך המסעדה

בנוסף, המקום היה שווה וכרגיל עשיתי גם תקריבים של כל מיני אלמנטים מעניינים של עיצוב פנים: גופי תאורה, עבודת נגרות וגם אחד ההיילייטס של המקום- הקיר הקעור של מכיל בקבוקי אלכוהול שנכנס בתוך התקרה בצורה אנכית, אלמנט מאוד יפה כיוון שיש לו גם תאורה פנימית בכל שורה בקיר של מדפי בקבוקים. צילום עבודת נגרות בעיצוב פנים צילום עבודת נגרות בעיצוב פנים צילום גופי תאורה בעיצוב פנים צילום גוף תאורה בעיצוב פנים צילום גוף תאורה בעיצוב פנים תקריב על מדפי נגרות בצילום עיצוב פנים דוגמא זאת של עיצוב פנים של מסעדה היא לא היחידה ויש המון דוגמאות נוספות, למשל לובאים או דירות שיש במרכז הארץ, משרדים בתל-אביב וחללים מסחריים.   שמי מקס דופלי ואני צלם המתמחה בתהליך צילום אדריכלות. הנכם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה בנושא צילום עיצוב פנים בתל אביב, אשמח לחלוק מניסיוני, לייעץ, ואם תבחרו בכך, גם לבצע עבורכם צילום מושלם של מבנים בעיר, מבחוץ ומבפנים.