צילום נדלן – מאתגר ורב אפשרויות

צילום נדלן נדרש בנסיבות רבות, בהן מוכרים או משכירים נדלן מסוג זה. נזכיר, כי נדל"ן הם ראשי התיבות נכסי דלא ניידי. עברית נדל"ן ידוע גם כ"מקרקעין" וזהו מושג שמתייחס לקרקע ולכל הבנוי עליה באופן קבוע. משמע – בתים, משרדים או בניינים שלמים. יש כמובן לא מעט סוגים של מבנים מיוחדים בכלל זה, כגון וילות, צימרים, בתי מלון או מוזיאונים. צילום נדל"ן עשוי להידרש עבור אנשים פרטיים אשר מעוניינים למכור או להשכיר. עם זאת, הוא משמש בעיקר עסקים. אגב, אם זה צילום נדלן עבור בעלי מקצוע אשר עוסקים בבנייה או בשיפוץ, ניתן לצלם שלבים שונים במצב הנדלן. בכל מקרה, מדובר בסוג צילום שהוא גם מאתגר, אך גם רב אפשרויות במיוחד. מדוע?

צילום נדלן והסביבה העירונית

רכוש נדל"ן דורשים יציאה לשטח, אל הסביבה העירונית (או הכפרית). לא ניתן לבצע צילום נכסים כאלה בסטודיו צילום. מכך נובעים אתגרים שונים, אך גם הזדמנויות. הדבר בולט במיוחד בצילום מבנים מבחוץ. מחד, יש בחוץ אתגרים כגון אובייקטים שהצלם לא שולט בהם. למשל רכבים חונים וגדרות. מאידך ישנן הזדמנויות, כגון האופן שבו הנוף עשוי להשלים בצילום את מראה הנכס. על הצלם להתחשב גם במזג האוויר, אשר עשוי לתרום לצילום או להפריע לו. כך שצריך למצוא את הזמן המתאים ביותר לצילום. אתגר נוסף של צילום נדלן, הוא למצוא את המקום או המקומות שמהם מתאים ביותר לצלם את המבנה. כמו כן, נבחרות זוויות צילום אשר הופכות את הצילום ליותר מעניין ומציגות את המבנה באופן תלת ממדי וכפי שהוא משתלב במרחב שסביבו.

מורכבות האובייקט עצמו

נדלן הוא דבר מורכב, אשר כולל את סביבת המבנה, המבנה עצמו והמראה הפנימי שלו. אפילו אם מצלמים רק מבחוץ, יש בדרך כלל אפשרויות רבות לגבי כיווני וזוויות הצילום. במיוחד אם זה מבנה גדול ובעל עיצוב ייחודי. כמובן, ברור שיש הבדלים משמעותיים, בין צילום חיצוני לבין צילום עיצוב פנים של המבנה.

להבליט את המיוחד עם צילום נדלן

לכל נדל"ן יש את ההיבטים המיוחדים שלו, "אופי" ואפילו יופי. צילום מקצועי ייתן לכך ביטוי. מחד, בכדי להציג את הקנין בפני עצמו בצורה הטובה ביותר. מאידך, בכדי להמחיש במה הוא שונה מאחרים, אשר מתחרים גם הם על תשומת הלב של לקוחות שיסתכלו לבסוף בצילומים. יש מבנים שנוטים להיות מעוצבים באופן מיוחד, דוגמת מוזיאונים. גם מבנים סטנדרטיים לכאורה כמו בניינים וגורדי שחקים, נוטים להיות מעוצבים חיצונית באופן שונה האחד מהשני. זאת, בין השאר תודות לשימוש המודרני במה שמכונה מעטפת או קיר מסך (Curtain wall). במעטפות אלה בולט השימוש בזכוכית ואלומיניום, אשר מספק מראה מרשים. לזכוכית יש באופן טבעי אינטראקציה מיוחדת עם האור בסביבה (שמש ועננים) וגם את זה צלם אדריכלות מנוסה ייקח בחשבון. מעבר להיבטי האתגרים והאפשרויות שהזכרנו עד כאן, יש עוד שיקולים רבים שעל הצלם להתחשב בהם במסגרת צילום נדלן. חלקם טכניים כגון עיבוד סופי של צילומים בעזרת פוטושופ ואחרים יותר אמנותיים כגון הקומפוזיציה. כמו כן, ישנו היבט משמעותי מאוד של תיאום בין אנשים שונים. בין הצלם למזמיני העבודה מבחינת תיאום ציפיות. בין הצלם לאנשים שונים בשטח, אשר מסייעים לארגן את המקום עבור הצילום. או בין הצלם לבין גורמים שאל הנכס שלהם הוא מבקש להיכנס (או לעלות לגג), לשם קבלת זווית צילום מיטבית. בכל מקרה, את התוצאה המיטבית אשר תתרום כמה שיותר למטרותיכם העסקיות, תשיגו רק בעזרת צילום נדלן מקצועי.