צילום עיצוב פנים זול

צילום עיצוב פנים זול – היש כזה דבר? צילום עיצוב פנים במחיר זול אפשרי בהחלט ויכול לבוא בחשבון בחלק מהצילומים, אך יש צילומים שיש להן ציפיות והדרישה כלפי חומרי הצילום היא אחרת ולכן יש מקרים בהם זה לא רעיון טוב. כאן אכתוב על יתרונות וחסרונות וסוגיות שונות בצילום זול, מתי כדאי ללכת על זה ומתי צילום עיצוב פנים חייב להיות מושקע. צילום עיצוב פנים זול

צילום עיצוב פנים בזול

ישנם מקרים בהם צילום עיצוב פנים בזול הוא אפשרי ואין חשיבות רבה להשקיע בזה הרבה כסף על צילום מקצועי. למשל מתווכי נדל"ן שעוסקים במכירה/השכרה של נדל"ן, הם מעלים תמונות של הנכסים ברשתות שונות ומשתמשים בתמונות. פגשתי כמה ומכה מתווכים וכל אחד מהם עובד בצורה אחרת. למשל יש מתווך נדל"ן אחד שדיברתי איתו והוא למד לבד צילום ומה שהוא עושה זה מצלם עם מצלמה 360 לבד וגם עושה וידאו לבד וגם עורך אח"כ לבד, יש לו את החשק לעשות את זה והזמן, גם בעריכה. יש מקרים בהם מתווך נדל"ן מוכר דירה לא מי יודע מה. מצד אחד, צילומים מקצועיים יכולים דווקא לתרום למכירת הפרויקט, אך דרך חשיבה של חלק מהמתווכים היא שאם הנכס לא משהו אז גם אין טעם לצלם תמונות מקצועיות. מה שקורה שהם מצלמים מהפלאפון. ממה שאני רואה, לרוב התמונות עקומות, חשוכות, לא חדות וכל היוצא מזה. לפעמים זה מספק אותם והם לא מוכנים להוציא על זה כסף. במקרים שבהם המתווך או יועץ נדל"ן יכול להביא צלם ועדיין לא להוציא על זה הרבה כסף הוא מקרה בו הדירה או וילה או כל סוג של נכס נראית בסדר, והצלם, כשיגיע יוכל לעבור ולעשות קצת סדר למשל, כי אני בתור צלם יודע איך לסדר ומה יראה טוב. במקרים בהם אין גם אפשרות או רצון מצד המתווך או מעצבת פנים להוציא הרבה כסף, אפשר להביא את הצלם לכשעה, שיצלם מספר חללים, באור טבעי וימסור את התמונות לאחר עריכה קלה. מדובר על סכומים מצחיקים כמו 500 שקל להגעה ועריכה קלה, כאשר הצלם יצלם על חצובה עם אור טבעי ולא יעשה עבודה של סטייליסטית שמשקיעה בזה שעות, מביאה אביזרים שמתאימים לחדש וכו' וכו'- מי שמעצבת פנים יודעת איזה סרט זה לארגן בעצה את הסטיילינג ולכן יש כאלה שמביאות סטייליסטיות במיוחד ומשלמות גם להן. אתם רואים שיש מקרים שכן אפשר בזול, אבל הציפיות צריכות להיות בהתאם, כלומר זה צילום שיצא יותר טוב מפלאפון, תמונות חדות, בהירות אך לא ברמת על של צלם שעולה 2500-5000 אלף שקל, אך עדיין יותר טובות מאשר התמונות שתצלמו מהפלאפון.  

סוגיות הקשורות לצילום עיצוב פנים שהוא זול

כמו שכתבתי, החסרונות של צילום עיצוב פנים שהוא זול הם שהצלם לא יוכל להשקיע בעריכה, כלומר אולי הצלם יעשה עריכה קלה, ולא יותר מזה. כמובן שצלם שמשקיע שעות בעריכה, התוצאות ידברו בעד עצמן. ונכון שיש מקרים בהם לא תרצו לשלם על עריכה והתמונות שצולמו יספקו אתכם, בין אם אתם מתווכי נדל"ן או מעצבי פנים. עוד משהו חשוב הוא שהצלם שיבוא בשביל אותם 500 שקל, לרוב לא יהיה צלם מקצועי בתחום של עיצוב פנים ועם זה יש כמה חסרונות כמו עיוותים. הצלם שלא מתמחה, יכול להביא עדשה אולטרה רחבה, שמעוותת את החלל ואתם לרוב לא רוצים שהשולחן שבצד הפריים או קורסה תיראה מתוחה כמו מסטיק, למרות יש כאלה שלא ישימו לזה לב, הכל עניין של ציפיות שלכם, ויש כאלה שלא אכפת להם מעיוותים. צילום עיצוב פנים זול כמו כן, צלם שלא מתמחה בצילום עיצוב פנים לא ידע לעשות תיקונים בעריכה, כלומר כל מיני דפקטים שעדשה מייצרת וצריך לתקן אותם, הוא לא ידע לעשות אותם. כמו כן, לא ידע או שפשוט לא יעשה עריכה כמו למשל הורדת שקעים וכו'- כי הוא לא קיבל על זה כסף. אפשר לחיות עם זה וזה יכול לספק, אך לא את כולם.  צלם שלקחתם בזול לא אמור להשקיע בעריכה אלא אם קיבל על זה כסף. אתם יכולים לדבר עם צלם, שישלח לכם כמה תמונות או תיק עבודות. אם יש לו אתר, הוא רציני, אם אין אז כנראה פחות חשוב לו הנראות שלו. ואם יש אתר, האם יש שם גם צילומי אוכל, חתונות וכו', תבדקו את זה. יש צלמי אדריכלות שפשוט שאתם תאכזבו אותם אם תציעו להם 500 שקל לצילום, תבינו עם מי אתם מדברים ומה רמת הצלם מתוך ההתרשמות שלכם מהצילומים שלו. תבדקו איפה הוא גר, אם הוא מהעיר שלכם, זה בסדר. אבל אם הוא מצפון אתם מדרום, לא כדאי לכם ולו לבזבז זמן. צילומים זולים יכולים להתקיים רק אם הצלם לא מוציא עוד כסף וזמן על נסיעות לעיר אחרת. צלם שמצלם בזול למשל, לא ישקיע בעדשות מיוחדות של אדריכלות או בטכניקה של העברת תמונות אונליין לאייפד שזה רק צלמים ברמה גבוהה ישתמשו בזה. יש עוד מקרים בהם מעצבת פנים עשתה ותכננה רק חדר או כמה חדרים ולא את הדירה השלמה, ולכן במקרים האלה אפשר להביא צלם שהוא לא זול, אבל בגלל שזה חצי יום צילום זה יצא יחסית זול, למשל סביבות ה 1200-1600 שקל כולל שעות עריכה וזה עדיין שווה למעצבת שתכננה ועבדה על הפרויקט.

מקרים בהם כדאי להימנע מהזול

יש את מוכרי נדל"ן של וילות יקרות שלא מתפשרים כי הם רוצים להשקיע ולהראות את הווילה בכל יופייה. מה זה 2500 שקל לצילום, אם התמונות ימכרו אותה ב 20 מיליון ₪, כלום. בווילה הזאת יש חללים יפים, עבודת עיצוב מטורפת, שטיחים וקישוטים, ריהוט מושקע, ומבחוץ בריכה וחניה פרטים לרכב, אז כמובן שבמקרים האלה כדאי להביא צלם שמשקיע, להרבה שעות ולא להסתפק ב 4 שעות. למה? כי אם הצלם משתמש באור טבעי, הוא מתכנן את הצילומים שלו בתוך המבנה עם הגעתו בבוקר, ויודע ובודק באיזה שעות השמש תאיר את הפנים בצורה אופטימלית ובאיזה חללים אין לזה חשיבות, יעשה לוז ויעבוד לפיו. זה צלם שיודע את העבודה והוא גם ישתף אתכם בזה. לכן, צריך בשביל זה כמעט יום שלם, כדי לצלם חזיתות חיצוניות מכל מיני כיוונים וגם את הפנים. נכס יקר דורש צילום מושקע. מעצבות פנים שעבדו על תכנון ועבודת עיצוב פנים של דירה או בית פרטי, עבדו עם עשרות ספקים, עשו ביקורות, נלחמו עם ספקים שלא ביצעו טוב וכו' רוצה בסוף להראות את העבודה המושלמת בעיניה ללקוחות שלה. במקרים האלה לא כדאי להתפשר. אדריכלי פנים שהשקיע גם בעיצוב פנים וגם בתכנון חוץ של המבנה כנראה לא יסתפק בצילומים זולים, הרי שצלם שמשתמש בעדשות שלא מיועדות לאדריכלות יעוותו את הבניין. למשל תופעה שבה מצלמים עם עדשות לא מיועדות, הקווים בצדדים לא ישרים ומעוותים את המבנה. צילום עיצוב פנים זול   יש גם את עניין של כיול צבעים. צלם שיצלם בזול, תהיו בטוחים שהמסך שלו לא מכויל, גם לא יהיה לו מסך שתומך בכיול צבעים. לא רק זה, לא יהיה לו מכייל צבעים, שזה מכשיר ייעודי. ועוד משהו- הוא לא יכייל צבעים בעריכה- כלומר הצבעים יהיו מוזרים ולא אמיתיים. צילום עיצוב פנים   רק אתם, לפי הצרכים שלכם תדעו אם אתם מוכנים לחיות עם הבעיות שיש לצילום זול. יש כאלה שחשובה להם רמה ויש כאלה שיסתפקו בזה. לרוב, הצלם יצלם או זול ולא משקיע או משקיע ולא זול, לא חושב שפגשתי או מכיר צלמים שעובדים במקביל בשתי הקטגוריות לפי הציפיה של הלקוח. כאלה שמשקיעם – יגידו שהם לא יסכימו לתת עבודה שהיא מבזה את רמת הצילום שלהם.

יתרונות של צילום מושקע שהוא לא זול

צילום מושקע הוא לא זול לרוב. המחירים יכולים לנוע בין 1500 לפרויקט לצלם המתחיל, 2500 ₪ לצלם שהתבסס ו 3500 ומעלה לצלמים ותיקים או משקיעים. למשל מתווך דנל"ן לנכסים יקרים או איכותיים, אדריכל לבניין מושקע (תמיד) ומעצבת פנים שהשקיעו חצי שנה בפרוייקט ופיקוח שלו, לא יוותרו על צילומים איכותיים. יש לומר שיש אדריכלים שהיו שמחים לצלם את המבנה בו השקיעו, אבל יש להם בעיה עם הסטיילינג והתיאום עם דיירים שנכסנו. זאת בעיה ידועה, אבל גם לה יש פתרון. עם זאת, את מי שציינתי כן רוצים צילומים איכותיים, כי הרי זה הפורטפוליו של האדריכל/מעצבת פנים שאליהם נכנסים לאתר/לפייסבוק כדי לקבל התרשמות ראשונית בלבד. ואם היא לא טובה, יתכן והלקוח הפוטנציאלי לא יתקשר בכלל. אבל אם הוא רואה גם השקעה פיזית וגם בתמונה אז הוא יבין שיש לו עסק עם מעצבת או אדריכל שמשקיע, שיש לו טעם, הוא יצירתי וכו' יכן יתקשר, לכן חשוב להשאיר רושם ראשוני טוב, עוד לפני שהלקוח התקשר אליכם. תשקיעו ותרוויחו. צלם שמשקיע הוא צלם שעושה תכנון טוב, בודק ציפיות עם אדריכל ומעצבת פנים, עושה תכנון לוח זמנים, מתייעץ ושואל אתכם שאלות מה חשוב לכם, עושה גם דברים או פריימים(תמונה) יצירתיים משלו, משקיע בעריכה כדי לאזן צבעים נכונים, להוריד זבל ויזואלי בתמונה, מצלם עם מכשיר/לפטופ שמכוונן ורואה תוצאות בזמן אמת ומכוונן את הפריים לרצון האדריכל או מעצב פנים, וזה גם אדם שנעים לדבר איתו ולעבוד איתו. מאידך הצלם שיודע את העבודה יודע להיות זריז, למשל בצילום בית פרטי, חשוב לא לפספס את השעות בהן השמש מאירה את החזיתות השונות של הבניין מבחוץ ומאידך גם להספיק לצלם בפנים בשאר השעות, לתפוס כמות פריימים נכונה ולא להסתפק בפריים אחד מהחלל, ולמסור כמות מדוייקת של תמונות שסוכם ולא לחסוך בפריימים כדי לתת גם תמונות תקריב, בנוסף לחלל השלם.   כפי שקראתם, ישנם מקרים שאפשר להסתפק בצילום זול והוא מתאים לצילומים מאוד ספציפיים, אך יש מקרים שהם הרוב, שבהם כדאי להשקיע בצלם אדריכלות לא זול, שאוהב את העבודה ויספק לכם תמונות שתהיו גאים מהם.