צילום בתים

בעולם היום, עם הפרסום הרחב של תמונות באינטרנט, גם בענף הנדל"ן, תמונות טובות הבית הן הכרח, כדי לקבל תשואה טובה. לכן, אחד הגורמים העיקריים בהצלחה של מכירת בית הוא בתהליך צילום בתים מקצועי. אמנם המחיר יכול להיראות כשולי להתייחסות אבל למעשה הוא מגלם במקרים רבים את הרצינות המוקדשת לצילום עצמו שכאמור יכולה להשפיע על הצלחת עסקה או הכישלון שלה. במאמר הבא נדבר על כל ההיבטים.

ממה מורכב צילום בתים?

צילום בתים עשוי להיות מורכב ממספר פרמטרים שונים. הנה מספר דוגמאות לפרמטרים:
  • איכות: צלם בתים יצלם בצורה איכותית ויפתח תמונות יפות.
  • מטרת הצילום: לפני תחילת הצילומים, חשוב לדעת מהי הסיבה בגינה צריך לצלם את הבית. האם הוא בשביל תדמית? מכירה וכדומה. חשוב לזכור שהתמונות משמשות ככלי מרכזי לקידום המכירה. למשל, תמונות יפות ומקצועיות של הבית יכולות להשפיע על ההחלטה של הקונים ולגרום להם לקבל החלטה לבצע את הקנייה.
  • גודל הבית: כמובן שגם גודל הבית משחק תפקיד משמעותי בתהליך הצילום, והצלם צריך לצלם את הבית מכל מיני צדדים, ולעיתים מבפנים. 
  • מיקום: בין אם מדובר בבית הנמצא בתוך העיר, או בכפר, הצלם צריך להתאים בין הנוף לצילומים. 
  • שימוש בטכנולוגיות מתקדמות: הצלם עשוי להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כמו תמונות תלת-מימדיות או טכנולוגיית תלת-צדדית בשביל להציג את הבית במלוא תפארתו. 
כדי לקבוע מחיר של צילום בתים, כדאי לבחור צלם מקצועי ולקבל הצעות מרובות. כדאי לדעת שהמחיר עשוי להשתנות מאוד מבית לבית, ולכן כדאי לקבוע סכום בהתאם לצרכי הלקוח והבית שצריך לצלם.

איך מחשבים מחיר של צילום בתים?

צילומי בתים הוא תהליך מקצועי הדורש כישורים וידע רבים. ישנם כמה גורמים שמשפיעים על המחיר, ועלינו לקחת בחשבון את כולם כדי להבין איך מחשבים אותו. הגורמים העיקריים המשפיעים על מחיר צילום של בתים הם:
  • גודל הבית – צילומי בתים גדולים ומרוהטים מחייב יותר זמן ומאמץ מאשר צילום בית קטן יותר.
  • טכניקות צילום– שימוש בטכניקות מקצועיות להשגת תוצאה טובה יותר, למשל שימוש באור טבעי או שימוש בציוד תאורה או צילום בטכניקת HDR וכד'.
  • כמות התמונות צילום יתר כול להוביל לתמחור גבוה יותר.
  • נגישות לבית – בתים הקלים לגישה ולצילום עשויים להיות זולים יותר.
  • ניסיון וכישורים – צלם בתים ומיומן עשוי לגבות סכום גבוה יותר עבור הצלמת בית.
  • עמלת הצלם – עלות השכירות עשויה להשפיע על המחיר.
בכדי לחשב מהו מחיר של צילום בתים יש לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על המחיר ולהכניס אותם לחשבון. השקעה נכונה עשויה להיות ההבדל בין תמונות ברמה גבוהה ומקצועיות לבין תמונות שלא מתאימות לצרכי הלקוח. צילום בתים

צילום בית

כשמדובר בתהליך צילום בתים, חשוב לזכור שתמונות טובות ומקצועיות יכולות להשפיע על מחיר הבית ואף קצב המכירה שלו. לכן, צריך לבחור צלם מקצועי שיכול לספק תמונות עם איכות גבוהה, שמראות את הבית בצורה הטובה ביותר. צילום כזה יכול להוביל לגילוי פרטים חשובים בבית, כגון נוף יפה, חדרי רחצה מעוצבים ומטבח מעודכן. כל אלה יכולים לגרום לבית להיות מבוקש יותר. בנוסף, התהליך יכול להציג את הבית בצורה הטובה ביותר ולגרום לו להיראות מושך יותר למתעניינים. ככל שהתמונות מציגות את הבית בצורה מקצועית יותר, כך גדלים סיכויי הבית למצוא קונים ולגרום להתקדמות בקצב המכירה שלו. צילום בתים מחיר

צילום דירה

צילום בתים וחשיבות התאורה 

שימוש מיומן בתאורה הוא דבר חשוב במיוחד עבור צילומי בתים. מדוע זה כך? ראשית, ישנה החשיבות הכללית של תאורה לשם השגת צילום איכותי. כל מי שעוסק בצילום, אפילו כחובב, מודע לכך ולומד זאת לעומק. וודאי כאשר מדובר בצלם מקצועי, אשר יכיר את השיקולים המתקדמים בנידון וגם יעשה שימוש בציוד מיוחד למטרה זו. צלם בתים יוכל להציג את הבית בצורה האטרקטיבית ביותר, בין השאר תודות לשימוש המתקדם באור. לשם ההמחשה: שימוש בעדשה רחבה זה המרכיב שמשפיע על גודל החדר או הבית. האור ישפיע על העומק של החלל ועל הבלטת או אי הבלטת אובייקטים/חלקים מסוימים באותו החלל. תאורה עבור צילום בתים יכולה להגיע משלושה מקורות מרכזיים: 
  • אור חיצוני – אור אשר מגיע דרך החלונות או דלת פתוחה. הוא עשוי גם לסייע להמחיש למי שמתעניין בבית, לראות מהיכן מגיע פנימה אור חיצוני וכיצד זה נראה. 
  • אור מתאורה שזמינה במבנה עצמו – מדובר על עוד מקור פוטנציאלי לאור רב וגם כזה שניתן לשליטה. עם זאת, מידת השליטה באור שמספקת התאורה המובנה בבית, היא בכל זאת מצומצמת למדי ביחס לציוד תאורה מקצועי. 
  • ציוד תאורה מלאכותית שמביא הצלם – ציוד מיוחד אשר יכול לספק אור בעוצמות מבוקשות, עם גוונים מבוקשים וכדומה.
גם אלמנטים שונים שנמצאים בבית, עשויים להשתלב בנושא התאורה בצורה מעניינת. אם זה תריסים למשל או וילונות שמאפשרים "לרכך" את האור. כך גם לגבי צבעים וגוונים של הקירות ומה שתלוי עליהם ואפילו הריצוף. הכל עשוי להשפיע על האור.  כמובן, מבחינת האור, יש גם הבדל בין צילום בתים מבפנים לבין צילומי חוץ.  

מתארגנים לקראת הצילום

לא מעט עבודת תכנון וחשיבה נדרשת מהצלם, לפני שהוא מתחיל בפועל צילום בתים. לדוגמה:
  • זמנים – יש צורך להחליט על זמנים מתאימים והדבר משמעותי במיוחד בצילומי חוץ. 
  • זוויות – כמו כן, עבור צילום בתים מרשים ומיוחד, יש למצוא את זוויות הצילום הטובות ביותר.
  • סדר וניקיון – חשוב כמובן לוודא שהמקום יהיה נקי ומסודר לקראת הצילומים. בתים הם מעין אובייקט גדול מאוד, שבתוכו יש פעמים רבות לא מעט אובייקטים משניים קטנים. ככלל, לא טוב להעמיס יותר מדי פרטים בתמונה. פשטות בדרך כלל משיגה תוצאה טובה יותר. לכן, מוטב להעדיף אותה ולפשט את מראה המקום. גם אם זה אומר להוריד תמונה או שתיים מהקיר ולפנות כמה פריטים מהשולחן.
  • לנצל הזדמנויות – אם וככל שיש בבית פריטים מיוחדים, בחוץ או בפנים, הם עשויים להתאים לשילוב או הדגשה במסגרת צילום בתים. לדוגמה: צילום שבו רואים היטב שער מיוחד לחצר הבית, שהוא גם חלק מגדר מיוחדת ויפה. 
  • נסיבות נוספות שמשפיעות – עשויים להיות מגוון נסיבות מיוחדות והיבטים שיש לקחת בחשבון. מה גם, שכל בית מיוחד בפני עצמו ועשוי להציג שיקולים מיוחדים כאלה. למשל הגעה של גנן לטיפול השגרתי בצמחייה בחצר. אין טעם לצלם כשהוא נמצא שם, אך רצוי כמובן לצלם זמן לא רב לאחר שהוא ביקר שם. 

בחירת צלם בתים מקצועי

בחירת איש מקצוע הוא צעד חשוב בתהליך ומשפיעה על איכות התמונות וכן על מחיר של צילום אדריכלות והצילום הסופי. הנה כמה טיפים:
  • לראות דוגמאות נוספות – חשוב לראות תמונות שצולמו בידי הצלם בעבר כדי להבין את האיכות והסגנון המיוחד שלו.
  • לבדוק מומחיות – וודאו שאיש המקצוע שתבחרו הוא צלם בתים מקצועי ושהוא מבין בתהליך צילום הנדסי.
  • לוודא שהצלם מבין מהם צרכי הלקוח – כדי להיות בטוחים שהצלם יצליח לספק תמונות רצויות, חשוב לוודא שהוא מבין מהם הצרכים של הלקוח ויודע לעבוד לפי ההוראות שקיבל. בתהליך צילום נכסים, הצלם צריך להיות קשוב לבקשות הלקוח שיכול להסביר לו כיצד הוא רוצה שתמונות יבוצעו. חשוב להבין כי במרבית המקרים הלקוחות אינם בעלי רקע בתחום ולכן חשוב מאוד שהצלם יקבל החלטות לפי הידע והניסיון שלו, במיוחד במקרים שלקוחות לא יודעים להסביר או לתת הוראות. 
  • לוודא שיש לצלם ציוד מתאים – חשוב שהצלם ישתמש בציוד מתאים כדי להבטיח את איכות התמונות והצילום הנדרש.
  • לבדוק חוות דעת והמלצות – חשוב לבדוק חוות דעת מפי לקוחות קודמים ולבדוק אם הם ממליצים על צלם בתים ומתארים חוויות חיוביות.
  • לבסוף כמובן לוודא תמחור – כדאי לבדוק הצעות של צלמים שונים ולוודא שהמחיר מתאים לשירות ולצורך. 
לסיכום, כפי שראיתם, תהליך צילום בתים מורכב ממספר גורמים כגון ניסיון הצלם, כמות התמונות, גודל הבית ועוד גורמים נוספים. צילום בתים מחיר

צילום סלון של בית

צלם בתים

צילום עיצוב פנים של בית פרטי

צילום בית עם בריכת שחייה

צילום בית פרטי עם בריכה

צילום דירה פרטית

צילום דירות זהו צילום שנכנס בקטגוריית צילום עיצוב פנים, ויש אנשים – למשל משכירי דירות, שכן מעוניינים למכור דירה שלהם או להשכירה ולצלם אותה בצורה מקצועית עם צלם אדריכלות מקצועי, ולא עם צלם תיווך, ההבדלים הם משמעותיים ביותר, גם עלות וגם בתוצאות שהצלם יביא. צילום עיצוב פנים של דירת דופלרס

צילום עיצוב פנים של דירה פרטית

להלן דוגמה של סלון בתוך דירה פרטית, עם מרפסת. צלם דירות צריך לחשוב גם על הצד השיווקי, איזה תמונות של בית יתרמו למכירה/השכרה או התרשמות הלקוח, אפילו מעצבת פנים. למשל מרפסת מפוארת זהו פרט חשוב בצילום דירות ולכן יש לצלם כל דבר שיבליט יתרונות של הנכס או של עיצוב פנים. צילום מרפסת בדירת דופלקס

צילום מרפסת בדירה פרטית

עלות יום צילום כזה יכול להיות כ 4-5 שעות של השקעה והתשלום גם הוא תלוי ברמת העריכה, הצלם וכו' והיא לרוב עלות של צילום עיצוב פנים. כשמבודר על אנשים שמשכירים או רוצים למכור, אז יש להם פחות דרישות מאשר למעצבת פנים שמשכירה את שירותיו של צלם עיצוב פנים, ולכן העלות יכולה לרדת. צלם דירות מנוסה יצלם את הנכס קצת יותר מהר מצלם צעיר עם זאת ישמור על תוצאה לא פחות טובה. כמובן שלא צריך למהר ולעשות כל פריים בצורה הכי טובה שאפשר. עוד פקטור אחד שיכול להשפיע על מחיר של צילום דירה זה גם דרישה של לקוח. יש אנשים שמעדיפים לצלם "בקטנה" כלומר לא עם כל ציוד התאורה שאני מביא בד"כ, אלא בקליל, כשעתיים של צילומים עם אור טבעי ובלי דרישות לעריכה מטורפת, אז כמובן שזה מוזיל את המחיר. להלן דוגמה.

צילום פנים של דירה פשוטה עם אור טבעי

דוגמה של צילום שיכול לקחת מעט זמן, לתת תוצאות נחמדות למטרת מכירה ואתם יכולים לשלם תשלום יחסית נמוך לצלם עיצוב פנים. צלם דירות ישים לב לדברים הקטנים, למשל במקרה הזה בחוץ היה גריל, כיסאות וכו' שלא תרמו לצילום ולכן כדאי להזיז אותם למקום שלא יראו אותם, כמו כן טכניקה אחרת שצלם דירות יכול להשתמש בה הוא "לשרוף" את החוץ- אזור בהיר שבו לא יראו  דברים לא מחמיאים אם שורפים את החוץ, במקרה הזה יצא טוב כי השמש בדיוק נכנסה לתוך הדירה.

צילום בית פרטי

צילום בית יכול להיות למשל צילום דופלקס, בית עם 3 קומות כאשר הצילום הוא חוץ ופנים. גם כאן ההשקעה היא כ 4-5 שעות לצילומי חוץ ופנים, כאשר יש חשיבות גבוהה לתזמון של צילום חוץ(כתלות בשמש) ושילוב של צילום עיצוב פנים. צילום אדריכלי של בית פרטי

צילום בית פרטי

זאת זווית צילום מכיוון הפארק שלידו נמצא הבית. לבית הזה בוצעו צילומי חוץ וגם פנים. לבית 3 קומות ואדגים מה אפשר לצלם בו. צילום עיצוב פנים של סלון

צילום סלון בבית פרטי

לרוב צלמי עיצוב פנים לא עוסקים בצילום אדריכלות וההפך הוא נכון. יש צלמים המתמחים רק בצילום אדריכלי ולא נוגעים בצילום עיצוב פנים. אמנם יש מחנה משותף אבל עדיין צילומי עיצוב פנים מבוצעים בתוך הדירה/בית/וילה או צימר שמצולם למטרות שיווקיות וצלם עיצוב פנים שולט בתאורה. לעומת זאת, לצלמי אדריכלות אין להם שליטה בתאורה והם לא ישתמשו בפלאשים בחוץ (נדיר שזה יקרה) והתנאים הם לגמרי שונים. אבל יש צלמים שמצלמים אדריכלות וגם עיצוב פנים ומדיי פעם שניהם נדרשים כמו במקרה של הבית הזה שצילמתי. גם העריכה שיבצע צלם בצילומי עיצוב פנים יהיו שונים מצלם שיצלם אדריכלות. אפשר לצלם מרפסת, חדרי ילדים מטבח וכו' צילום מטבח

צילום מטבח

דבר נוסף הוא שצלם עיצוב פנים יעשה זה הכנות בתוך החללים, התעסקות שאין לצלם אדריכלות שמצלם בניין בחוץ ותלוי בתנאי הסביבה. צלמים שעוסקים בצילום עיצוב פנים וחללים יודעים עד כמה חשובה התאורה ועד כמה חשוב לסדר את המקום לפני כן, והם עושים את זה בשיתוף פעולה עם מעצבת פנים, מסדרים, מנקים, מזיזים עד שמגיעים לתוצאה שרוצה מעצבת פנים או בעל הנכס שעושה צילום למכירת הבית או סוג כלשהו של נכס כמו משרד. למה אני מספר את כל זה ואיך זה קשור לעלויות בצילומי אדריכלות ועיצוב פנים? צלם עיצוב פנים שמביא איתו ערך מוסף, שלא תמיד בעל הנכס מודע אליהם, יש לו יתרון על פני כל צלם של תיווך. אתם כבעלי בית לא תמיד מודעים לדברים הקטנים, רגילים שככה מפוזרים הדברים, אבל צלם עיצוב פנים מנוסה ישר יעבור על הדברים ויעשה סדר. צלם של מתווכים יגיע לחצי שעה, יתקתק את העבודה ולא מעניין אותו הנכס שלכם ולא התוצאות (שהוא לרוב לא יערוך), זה פשוט רמה אחרת של צילומים, מה אפשר לצפות ממישהו שמקדיש 5 דקות לצילום חלל? לצערי, מתווכים לא מבינים את הערך שצלם עיצוב פנים נותן ואת הליגה האחרת של צלמים, חושבים רק על כסף, איך לצלם בזול ו"מקצועי"- לא יקרה(אין דבר כזה זול, מהיר וטוב). צילום חדר כיף ומנוחה צילום מרתף – פינת מנוחה בו יש שולחן ביליארד וגם מערכת קולנוע ביתית. אז מה ישפיע על מחיר צילום בית פרטי במקרה הזה? מה שישפיע זה האם יש צורך לצלם את הבית מבחוץ, האם יש צורך לצלם מרחפן(אם כן זה מוסיף עלות), האם לצלם רק מספר חללים ראשיים או את כל החללים, ורמת עריכה. צילום פנים של חדר שינה

צילום פנים של חדר שינה

גורם נוסף שכבר דיברתי עליו שישפיע על עלות צילום בית פרטי הוא האם הצלם ישקיע ויביא איתו כל ציוד תאורה, או שהוא יצלם עם אור טבעי. צילום מטבח בדירה מעוצבת

צילום מטבח בדירת דופלקס

דוגמה האחרונה של מבטח זה – זאת הייתה דירה שנועדה למטרת מכירה ולא עבור מעצבת פנים. למשל, אחד הדברים שאני אעשה עם מעצבת פנים בעריכה, זה שאני יוריד את השקעים הלבנים בבר(מעל קערת פירות), למרות זאת למטרת מכירה לדיירים אין דרישות גבוהות וגם ככה הקונים בכלל לא ישימו לב, לא רק זה, הם כן צריכים לראות את היתרונות של החדרים. לעומת זאת, למעצבת פנים חשוב העיצוב שלה והשקעים בכלל לא יעניינו אותה ואני באוטומט מוריד שקעים וכבלים שונים, כי הציפיות שלה אחרות לגמרי ולכן עבודה מול מעצבת פנים היא יותר סיזיפית גם בצילום וגם בעריכה, ולכן זה משפיע על עלות של צילום עיצוב פנים. למעצבת פנים כן יהיה למשל חשוב הצבע של הערץ ובהירות שלו, כיסאות פרוסים בצורה ישרה, השתקפויות וכו' – משהו שלמשכיר/מוכר בכלל לא יהיה חשוב. לכל אחד דרישות אחרות. שמי מקס דופלי, אני צלם עיצוב פנים ואני מקווה שנהניתם לקרוא את הכתבה באתר שלי.