צילום אורבני

צילום אורבני הפך בשנים האחרונות לסגנון צילום אהוד ביותר על צלמים מתחילים. הסביבה האורבנית היא המרחב הטבעי של רובנו. אנחנו גרים בערים גדולות או בינוניות מוקפים במבנים ובתנועה בלתי פוסקת של בני אדם. המרחב האורבני מספק לצלם המתחיל שפע של הזדמנויות לשכלל את יכולות הצילום שלו. אבל, צילום אינו עניין למתחילים בלבד, ישנם צלמים מיוחדים המתמחים בכך, ויש להם את כל הציוד המתאים בשביל לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שניתן.

מהו צילום אורבני מקצועי?

צילום מקצועי המתמקד במרחב העירוני, מנסה לשקף את האופי המיוחד שלו. מדובר בסגנון צילום שונה מצילום רחוב, שבו הדגש הוא התושבים ועוברי האורח המשתלבים בנוף העירוני. צלם מקצועי בתחום צריך לעבור הכשרה מקיפה, והוא ניחן בכל הידע הטכני הנדרש עבור צילומים אורבניים. מעבר לידע המקצועי מדובר במעשה אומנות לכל דבר ועניין. צלמים שיודעים איך לספר את הסיפור של העיר בתמונות, ואיך להעביר תחושות ורגשות הקשורים למרחב העירוני לפורמט ויזואלי.

מה מיוחד בתוך צילום אורבני?

במהלך העבודה שלי אני מסייר בעיר, מנסה להרגיש את האווירה ולהתבונן במבנים בעין בלתי משוחדת. לראות אותם כאילו אני מתבונן בהם בפעם הראשונה, גם אם מדובר בעיר כמו תל אביב שבה אני מכיר כל פינה. אני לומד את העיר מחדש ומנסה להתמקד במבנים, מונומנטים או כל דבר אחר שמשקף את האופי הייחודי של המרחב העירוני. גם לתושבי העיר ולאנשים שמבקרים בה, יש מקום, אבל הדגש הוא תמיד המרחב הבנוי והאדריכלות. אני מתמחה בצילומי של ומבנים וכן צילום אורבני. כאשר אני מצלם ערים ומרחבים עירוניים, הידע המקצועי שלי מאפשר לי לתפוס את המבנים מזוויות שונות ולא שגרתיות, ולנצל בצורה הטובה ביותר את יחסי האור וצל. לצורך הצילום אני משתמש בעדשות מיוחדות המתאימות לצילום מבנים וצילום אדריכלי, היכולות לתפוס בצורה הטובה ביותר את מימד העומק של המבנה. הייחודיות שלי כצלם נובעת מהתמחות מיוחדת בתחומי צילום שונים וניצול הידע מתחום אחד לטובת צילומים בתחום השני. בזמן צילום אורבני אני משתמש בכל הידע שלי כצלם, אבל גם בידע מתחומי צילום שונים כגון צילום מוצרים. בכל תחום נדרשת טכניקה שונה, אבל בסופו של יום העיסוק בתחומי צילום שונים ומגוונים, מעשיר את היכולת שלי לספק עבורכם תמונות נוף אורבני ייחודיות ברמה הכי גבוהה שניתן.

צילום אורבני של מקומות מפורסמים

ישנם מקומות בארץ ובעולם, שהפכו לבעלי עניין רב עבור צלמים. בתל אביב לדוגמא מתחם הבימה והאגף החדש של מוזיאון תל אביב, הן מקומות מפורסמים ביותר עם אלפי תמונות שצולמו ופורסמו ברחבי הרשת. בירושלים, העיר העתיקה, משכן הכנסת ומקומות רבים נוספים, הפכו לאטרקצית צילום אורבני חשובה ביותר. בניגוד למה שמקובל לחשוב, ניתן גם היום לצלם את המקומות האלו בצורה רעננה ומקורית. הכל תלוי כמובן בזווית הצילום ובסיפור אותו אתם רוצים לספר. בדיוק כפי שניתן לספר את סיפור העיר תל אביב מנקודות מבט שונות, כך גם צילומים מרחבי העיר משקפים את סגנון הצילום הייחודי של הצלם. בזמן צילום אורבני כמו סגנונות צילום אחרים, יש חשיבות רבה לזוויות הצילום. בצילום של מבנים מפורסמים שכבר כולנו מכירים וכבר צולמו עשרות פעמים, ניתן לצלם את המבנה בצורה רעננה וחדשה, אם יודעים איך לבחור את זווית הצילום המתאימה. בחירת זוויות צילום היא מלאכת אומנות מורכבת ועדינה, והיא מתחילה עם הכנה מקדימה לפני יום הצילומים, והיכרות עם המרחב העירוני המצולם.  

צילום אדריכלות נוף אורבני

צילום אורבני בדגש על אדריכלות נוף הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר בעולם המודרני. בימים עברו, אדריכלות הייתה חלק מרכזי בעיצוב הגנים המרהיבים של ארמונות המלכים, בתי האצולה ומרחבים דתיים. גני רוטשילד ברמת הנדיב, הגנים הבהאים בחיפה ומקומות רבים נוספים ברחבי הארץ. כיום, גנים רבים השייכים למבני ציבור או לאנשים פרטיים, מעוצבים כהלכה על ידי אדריכל נוף מקצועי. בירושלים למרגלות העיר העתיקה ישנם שכונות שלמות הידועות באדריכלות הנוף המיוחדת שלהן כגון, משכנתאות שאננים ואזור הסינמטק והשכונות מסביב לו. בתל אביב נחל הירקון ותנופת החידוש של הפארק, מציגים בפנינו את החשיבות של אדריכלות נוף בשנים האחרונות בעיצוב המרחב העירוני. צילום אורבני פונה אל האדריכלים עצמם, המעוניינים להציג את הנוף המעוצב לפני קהל לקוחות פוטנציאלי. הצילומים מתאימים גם עבור בעלי הגנים, המעוניינים להציג את הפרויקט עבור לקוחות או מבקרים פוטנציאלים. צילום אורבני דורש מקצועיות מיוחדת, המשלבת בין כמה סגנונות צילום מרכזיים, צילום אדריכלי, צילומי טבע דומם וצילומי פרחים. על הצלם לשלב את כל סגנונות הצילום לכדי אחדות אחת, וליצור תמונה המשקפת את כל המרכיבים. כמו כל תחום בעולם הצילום המקצועי, נדרש ידע טכני בתחום, סוג העדשות שבהן יש להשתמש, עבודה נכונה עם האור ועוד. כמו כן, ניתן להוסיף עומק לתמונה על ידי צילום של פסלים ובריכות וידיים עובדות, הכל כמובן בהתאם לדרישת הלקוח והמטרה הספציפית של הצילומים.   שלום נעים להכיר 🙂 אני מקס דופלי צלם עיצוב פנים עם התמחות מיוחדת בצילום מבנים. בשנים האחרונות עבדתי על פרויקטים של צילום אורבני בעיקר בעיר תל אביב, ובצילומים של מבנים ייחודיים כגון מרכז וואהל הצמוד לאוניברסיטת בר אילן, האגף החדש למוזיאון תל אביב, מוזיאון העיצוב בחולון ומשכן לאומנויות הבמה באשדוד. מעוניינים בצילום מקצועי? פנו אלי עוד היום ואשמח לעבוד עבורכם.