צילום פנים לעסקים – בתי מלון, חברות ומשרדים

צילום פנים לעסקים, בתי מלון, חברות ומשרדים מתחלק לשתי קטגוריות מרכזיות. הקטגוריה הראשונה נקראת בשפה המקצועית צילומי תדמית. הקטגוריה השנייה היא צילומי עיצוב פנים לעסקים שעוזרים לכם להציג את החלל של בית העסק עבור לקוחות פוטנציאלים. צילומי תדמית הם בעצם צילומי פורטרט של בעל העסק והעובדים בשביל להציג אתכם בפני קהל הלקוחות הפוטנציאלים. זהו המשך טכנולוגי טבעי של הפורטרטים המצוירים, לפני עידן האינטרנט והמחשבים והמצלמות הדיגיטליות. בעבר בעלי עסקים רבים הזמינו פורטרטים של עצמם על ידי צייר מקצועי היום זהו תפקידם של צלמי אדריכלות מקצועיים. צילום פנים לעסקים מתאים עבור כל עסק שרוצה לפרסם תמונות של עיצוב החלל הפנימי של בית העסק, למשל בניין משרדים, מרכז מסחרי חדש או ספרייה שעוצבה בצורה מיוחדת על ידי מעצב פנים מקורי. צילום פנים לעסקים צילום עיצוב פנים מתאים עבור כל בית עסק וכל חברה המעוניינת להציג את עצמה בפני הלקוחות. צילומי עיצוב פנים עבור עסקים מספרים את הסיפור של בית העסק שלכם בתמונות. בעידן הדיגיטלי של ימינו כאשר גולשים פותחים את אתר האינטרנט של בית העסק או מתבוננים בפרופיל ברשתות החברתיות, הם פונים דבר ראשון אל התמונות שאתם מעלים. צילומים של פנים החלל, המשרד או כל חלל עסקי, מפגישים את הלקוח הפוטנציאלי ישירות אתכם ויוצרים קשר אישי ביניכם לבין הלקוח. צילומים מקצועיים של בית העסק כוללים צילומי תדמית וצילומי עיצוב פנים, והם עוזרים בשיווק ובידול של העסק והצגתו בצורה המדויקת ביותר ללקוחות. בסופו של דבר הלקוח שלכם מקבל תמונה של כל השירותים או המוצרים שיש לכם להציע עבורו, ורק אז הוא נגש לקרוא את הטקסט או את התיאור המתאים עבור המוצר או השירות.

 יתרונות מרכזיים של צילום פנים לעסקים

צילום עיצוב פנים הוא בעל יתרונות רבים עבור בית העסק שלכם. להלן נמנה כמה מהיתרונות המרכזיים של צילום פנים לעסקים. קודם כל חשוב לציין לפני שמתחילים, שבשביל לבצע את העבודה, אתם צריכים לעבוד עם צלם עיצוב פנים מקצועי, המתמחה במיוחד בתחום העסקי. רק צלם שיודע לעבוד עם חללים פנימיים של משרדים, מרכזים מסחריים ועסקים, יכול לבצע עבורכם את מלאכת הצילום בצורה מושלמת.
  • היתרון הראשון הוא כמובן המקצועיות של הצלם. גם בעידן של ימינו בו לכל אחד מאיתנו יש מצלמה משוכללת פרטית בטלפון הנייד, אין תחליף לאיש מקצוע בתחום הצילום עבור בית העסק. צלם המתמחה בעיצוב פנים, יודע איך להדגיש את כל היתרונות הבולטים של בית העסק ולהצניע את המקומות החלשים. הציוד הנדרש עבור הצילומים כולל גם את כל עניין התאורה ואמצעים טכניים נוספים המוסיפים עומק לתמונה.
 
  • בעידן שבו המידע מציף אותנו מכל עבר, יש חשיבות עליונה לתמונה מקצועית של אדריכלות פנים. הויזואליות תופסת את העין של הקורא ואז הוא יכול להתפנות למה שיש לכם להציע עבורו באמת. אם יש לכם למשל פיצרייה, אחת מאותם פיצריות קטנות ואיכותיות שנמצאות כמעט בכל בכל עיר, אבל עצבתם אותה בצורה מיוחדת ולא שגרתית בשביל למשוך את הקונים, למתג את עצמכם מול המתחרים והשקעתם המון כסף ומחשבה בעיצוב פנים, עכשיו הגיע הזמן להראות את התוצאה ללקוחות פוטנציאלים. המילה הכתובה צריכה לבוא לאחר שהקורא נסחף אחרי העיצוב המיוחד ומבין שיש לפניו מותג שונה ואטרקטיבי. אותו רעיון עובד עם כל חנות ומשרד וגם עם מרכזים מסחריים, מלונות, אולמות תצוגה ועוד עשרות מקומות נוספים. העניין הוא תמיד למשוך את העין ולהציג לקורא את הייחודיות של עיצוב הפנים.
 
  • צילומי עיצוב פנים ואדריכלות עבור בעלי עסקים כולל גם עריכה קפדנית של החומר המצולם. העריכה היא חלק מרכזי מהעבודה והיא מייצרת מחומר הגלם את התמונות הטובות ביותר עבור הצופים. בהעדר כלים טכניים לעריכה ויכולת מקצועית התמונות שתצלמו לעולם לא ישקפו בצורה מלאה את כל היתרונות של בית העסק. בתהליך העריכה עצמו הצלם מאחד לאחדות אחת את כל המרכיבים של התמונה, רמות האור השונות של התמונה, הצבע והקומפוזיציה וכל אלמנט אחר כנדרש. המטרה היא כמובן ליצור תמונה מציאותית ולא לערוך את הדברים ללא הקשר למוצג המצולם עצמו. העריכה תפקידה להבליט את כל היתרונות של החלל המצולם ולהגיש לצופה תמונה מציאותית מפתה.

צילום עבור מעצבי פנים

אחד הדברים המרכזיים ביותר בנוגע לצילום עיצוב פנים הוא בניית תיק לקוחות מושקע עבור מעצבי פנים. עיצוב פנים הוא אחד התחומים החשובים ביותר כיום בכל בית עסק שמעוניין לבדל את עצמו מן המתחרים. לכן, בשנים האחרונות בעלי עסקי פונים לעצבים מקצועיים בשביל לעצב את החלל הפנימי של בית העסק בהתאם לחזון שלהם. ביחד עם המעצב הם מגשימים את הרעיון המופשט באמצעים קונקרטיים והתפקיד של הצלם הוא להעביר את זה למדיום הויזואלי. צילום עבור מעצבי פנים מאפשר לכם לבנות עבור לקוחות פוטנציאליים תיק לקוחות שמציג בצורה הטובה ביותר את הפרויקטים שלכם. את הצילומים ניתן לפרסם בכל המדיות הדיגיטליות והרשתות החברתיות כולל ברושורים וקטלוגים דיגיטליים ומודפסים.

דוגמאות של צילום עיצוב פנים של מלונות ופנים של עסקים שונים

בנוסף לתמונות המצורפות, חשוב להגיד גם מה חשוב כשמצלמים פנים של מלונות. זה לא מובן מאליו אלא יש חשיבות לכל מיני נקודות ופרטים

הכנות

חלק מההכנות שאני כותב לגבי מלונות גם תקפים בצילום חללים עסקיים אחרים- כמו משרדים או דירות פרטיות ווילות. עוד לפני שמבצעים צילום פנים של עסק כלשהו, כדאי לבדוק עם המזמין ולהתעניין כל הפרטים הרלוונטיים, שעליהם אכתוב, כדי שביום צילום התוצאות יהיו טובות וכדי שהצילומים יזרמו בצורה חלקה. יש מצבים שבהם כדאי לבוא יום מקדים ולבחון את החדרים, הרי שבשעות שונות של היום השמש והאור משתנה ולפי זה אפשר לתכנן את סדר הצילום של החללים. בנוסף לצילום בפלאשים, חשוב באמת לנצל את האור הטבעי ולכן יש חשיבות לבדיקת שעות השמש בהתייחס לחללים, כמו חדר אורחים, חדר שינה, סלון של חדר במלון וכו'- כלומר כל נושא התאורה, וזה גם יכול לכלול את לובי הסלון, חדר אוכל של מלון,  עבודות אמנות שגם עליהם אפשר לתת דגש, יש הרבה על מה לחשוב ולתכנן לתעד. איזה עוד הכנות עושים? מסדרים לפני הצילומים את כל הדברים במלון, הכל צריך להיות מסודר, עומר במקום. הזכוכיות- בלי טביעת אצבעות- חשוב מאוד לעשות ריסוס עם ספריי חלונות, לנקות משטחים שעליהם אפשר לראות טבעיות אצבעות בתקריבים. סידור החלל של בית מלון – עדיפות ע"י מסדר, יש מסדרים שזה המקצוע שלהם, אבל בעדיפות עם מלבישת בתים או סטייליסטית. נכון, בית מלון דואג מראש לכל הדברים האלה עוד בשלב הגמר והתכנון של בית מלון, אבל יום צילום דורש גם התייחסות. אולי כבר שנים לא בדקו מה מצב הסטיילינג במקום, אולי כדאי לשנות או לחדש דברים- ריהוט שאל נראה טוב, הזזה של דברים וכו'. בנוסף לסידור, נושא הניקיון הוא גם חשוב. כמה פעמים קורה שלא ניקו חלל, אין לזה מודעות אצל מעצב פנים או בעל העסק ואז כל הזבל, אפילו קטן ביותר שלא שמים אליו לב בשגרה מתחיל לצוץ בתמונות, ורואים את זה בבירור. א' ב' – ניקיון, הרי שעם ניקיון הולך גם האבק. המון פעמים נתקלתי במצב שלא ניקו, לא עם ספריי חלונות וגם לא את הריהוט עם ספריי לרהיטים והכי חזק רואים את האבק כשיש אור טוב- בין אם אור טבעי או פלאשים שמאיר את האזור של אבק- רואים מייד. חשוב לתת לזה דגש ולנקות אבק. רואים חזק במיוחד בתקריבים. לנקות אבל לצלם עיצוב פנים בעריכה לוקח 10 דקות ולהעביר מגבת על אזור של אבק לוקח 10 שניות. תפיקו את המסקנות.  

אווירה

חלק ממה שאני כותב לגבי מלונות יתפוס גם בצילום עסקים הדבר השני החשוב ביותר זה אווירה. הרי שמבחינה עסקית, מלון לא רוצה לתעד צילום אדריכלי נקי של איך נראים החללים. אכן זה חשוב, אבל לא רק. כלומר, הלקוח שבא להזמין חדר במלון אכן צריך להבין איזה חדר הוא מזמין, אבל יש עוד משהו שיגרום ללקוח פוטנציאלי להזמין או לא. אווירה במילה אחת. חשוב מאוד, להעביר אווירה של המקום, כי זה עניין רגשי וזה גם משפיע על בן אדם. איך אפשר לעשות זאת? יש הרבה דרכים, אבל כל דבר שיכול לעורר רגש. זה יכול להיות בקבוק שמפניה בדלי עם קרח על מיטה, זה יכול להיות זוג מבויים במיטה זוגית או זוג שאוכל על מרפסת כשברקע רואים את הים או את הנוף, זה מדהים כמה זה יכול להעביר רגש ואווירה של כיף במלון. כל תענוגות החיים, כמו אוכל טעים, שוקולדים, שמפניה שמעוררים אווירת כיף או ביום של זוג, או אישה ששוחה בבריכה, על אלה, הם לא צילומי עיצוב פנים אלא צילומים מבוימים שעושים עם פלאשים ועדשות פוקוס אוטומטי. דרך אגב, אווירה אפשר להעביר גם בעזרת תאורה. דוגמה נוספת של העברת מסר אווירה במלון הוא אישה שיושבת ליד בריכת שחייה עם כוס יין, כאשר ברקע יש שקיעה, זה רעיון מדהים להעביר בתמונה. תמונות אווירה נוספות בבתי מלון היא תמונה של מגש אוכל טעים, קרואסונים ופירות עם מגזין בצד– מנה שאפשר להגיש בבוקר על מיטה ולצלם עם קרני שמש שנכנסים דרך החלון של החדר. מגשי פירות ויין- דוגמה קלאסית היא לשים מגש פירות או בקבוק יין על השולחן כשהצילום הוא רחב, רואים את כל החלל אבל בין היתר רואים את המגש פירות הזה, שזה תורם לאווירה. אוירה חמימה של חלל בצימר או במלון אפשר להדגיש גם בשעות הערב או צהריים. למשל, אפשר להדליק קמין- כמובן רק במקרים שבהם הוא מותקן, ולהראות את התאורה שבה ממנו, זה משהו ש"מחמם את הלב" ותורם רבות לאווירה של שהות במלון או צימר. לחלק מבתי מלון יש מפלי מים בצורות מגוונות – גם את זה אפשר לתעד, למשל מלון דן תל-אביב ועוד מלונות אחרים מכילים כל מיני סוגים של מפלי מים. לפעמים, אם זה לא מלון בוטיק, יש בריכת שחייה שלא צמודה לחדר, אלא של כל המלון, וחלקן ממש קרובות לחוף עצמו. אפשר להראות את כיסאות שיזוף וצמוד אליהם את הבריכה עם הנוף היפה של טבע. צלם עיצוב פנים צריך לשדר אווירה דרך התמונות וזאת משימה לא טריוויאלית, לא תמיד קל לעורר איזשהו רגש דרך התמונה אצל המתבונן, כי צלם עיצוב פנים מאידך הוא לא אמן חושים שיכול לעשות הוקוס פוקוס, הרי אנחנו כצלמי פנים מתעדים את המקום, המצלמה לא משקרת, אם זאת צריך "לשבור ראש" איך בכל זאת אפשר לשדר אווירה, רגש ובאיזו דרך לעשות זאת. למשל כמה תמונות של ספא, כשאחת המטרות הייתה לייצר קצת אווירה, בין אם זה דרך הכורסאות וכריות או בעזרת מגשי פירות או מגש עם שתייה או אפילו בעזרת תנועה מים בספא. את האווירה דרך אגב אפשר לשדר דרך המצאות אנשים במרחב או בחלל. למשל אם זה מקום מסחרי כמו קניון, מקום עסקי כמו לובי של משרדים או חללים לעבודה משותפת בסגנון ויוורק, הרי שבכל המצבים האלה אפשר לשדר אווירה דרך שהות פשוטה של אנשים מדברים ביניהם שיושבים בכיסאות לצד השולחן, או למשל בחשיפה ארוכה לטשטש אנשים בתנועה כדי לתת ממד של דינמיות, שיש חיים ותנועה במקום. דוגמה נוספת של שיגור אווירה הוא דרך האור, למשל קרני שמש שנכסים לתוך החלל, בין אם זה חדר בדירה, או בית פרטי שנכנסים קרני שמש בבוקר או לובי שנכנסים קרני שמש בשקיעה, כל אלה בעזרת אור משדרים אווירה. משהו שלא חשבתם עליו בכלל, כשאתם חושבים על צילום פנים עסקי – ששיטת עריכה של צלם יכולה גם לתרום לאווירה או לפחות נראות אחרת של המקום. וואו, נכון? כלומר איך שצלם עיצוב פנים יערוך את התמונה, ישפיע על ההרגשה שלכם מהמקום. יש אחד שיצלם חשיפות מרובות רק באור טבעי ויחבר בעריכה ויש כאלה שיערכו בשיטת HDR ויש כאלה שינצלו רק חשיפה אחת וכל גישה כזאת משפיעה על נראות התמונה הסופית.

אדריכל היקב- יואל יושפה

שימו לב שבתמונה העליונה אולי נדמה לכם שזאת חשיפה אחת, כאשר בפועל זה חיבור של מספר חשיפות כיוון שהשמש שפרה מאוד חזק את הכיסאות הלבנים. צילום פנים לעסקים מאידך, התמונה הזאת זאת חשיפה אחת בלבד, ואפילו שבחוץ היה כל כך בהיר, עדיין הצלחתי עם חשיפה אחת להשתלט על עוצמות בהירות שונות. דרך אגב, יש כאן שני אלמנטים מעניינים של תאורה שהדלקנו בצורה לא אינטואיטיבית בצהריים- גופי תאורה תלויים למעלה וגם גוף תאורה על קיר שמאלי, זאת בעצם חבית, שבעל היקב לקח ושיטח ועשה עם זאת סוג של רשת שדרכה מגיעה התאורה. בכללי, המקום הזה עוצב בגופי תאורה מאוד לא שגרתיים- עבודת יד.

סטיילינג במלונות וחללים מסחריים

הסטיילינג מתייחס גם לצילום עיצוב פנים של מלונות וגם של משרדים וגם של בתים פרטיים – הרי בכולם הסטיילינג הוא חשוב. צילומי עיצוב פנים חייבים סטיילינג בין אם בסיסי ע"י מעצב פנים או בעזרת מלבישת בתים או סטייליסטית. כריות על כורסאות, עוד משהו שיכול לעצב את האווירה הנעימה בחלל כמו גם כד עם פרחים בשולחן בסלון, בין אם אלה כורסאות בבית, בדירה או בבית מלון. בבתי מלון למשל המגשים עם משקאות תמיד מוסיפות לתמונה. עוד דבר שמוסיף לסטיילינג ולאווירה זה הצעיפים- מגבות ארוכות מעוצבות שאפשר לשים על מיטה או על כורסא. באופן כללי, כל נושא הריהוט, כריות, שטיחים, אפילו צבע של פריט מסוים, עציצים למיניהם, קקטוסים, כדים מסוגים שונים, יצירות אמנות תלויות, ציור או ציור קיר יכולים להוסיף פן נוסף לסטיילינג, כיסאות מיוחדים בעיצוב מותאם בצבע נועז, עמדת נרות (במיוחד כשמדליקים בערב). למשל, נושא הסטיילינג רואים בצורה מובהקת (לעומת שאר הצלמים) אצל קולגה שלי(גם צלם) שקוראים לו אסף פינצ'וק.  

נקודת מבט

לרוב צלמי עיצוב פנים וצלמי אדריכלות מצלמים בכיוון אופקי ולרוב בפורמט פנורמי ולפעמים משלבים עם תמונות אנכיות שבפורמט של אינסטגרם. אבל יש זוויות יצירתיות שלא תמיד מנוצלות, למשל צילום מלמעלה למטה – כמו מקומה שניה של בית פרטי לתוך הסלון או הפוך, מלמטה למעלה- כמו צילום אטריום של לובי. תמונות לא שגרתיות מייצרות עניין בחלל ולדעתי חשוב לשלב גם את זה. נקודת מבט בצילום עיצוב פנים כמובן שצילומי עיצוב פנים לעסקים חייבים להיות אדריכליים – ישרים פלס, אבל לפעמים אפשר להטות טיפה מצלמה כדי להדגיש אלמנט מיוחד כמו התקרה המהממת הזאת, ואכן יש קצת עיוות אבל הוא לא קריטי. יש אלמנטים שאפשר להתייחס אליהם בצורה אחרת ולצלם בזוויות "עקומות" לא אדריכלות כמו שרואים בתמונות של מסעדה שאני מראה. כמן כן, רוב התמונות של צלמי אדריכלות הן בקו אופקי ישר פלס, מקביל לרצפה, אבל לפעמים כדי לצלם זוויות לא שגרתיות, אפשר לפעמים להטות מצלמה בזווית. כמו כן בחינת נקודת מבט אפשר לחשוב בצילום פנים על כיוון אליו מכוון צלם עיצוב פנים, האם כלי פנים של החלל, כשמקור האור מאחוריו או כלפי חוץ- כנגד מקור אור, הרי התוצאות הן לגמרי אחרות. האם חשוב להראות את החוץ, את החלונות ומה יש בחוץ- אם לא, כדאי "לשרוף" – כלומר לצלם בצורה כזאת שהכל בחוץ שרוף. עם זאת יש מצבים שהחוץ מאוד יפה- ואז צלם פנים צריך לצלם בטכניקה כזאת שתאפשר לו לקבל פרטים של חוץ, הרי שיש הבדלי אור משמעותיים בין הפנים הכהה יחסית לבין החוץ המאוד בהיר. צילום פנים אותו החלל – פנים של יקב/מסעדה, בתמונה קודמת – כלפי חוץ כשבחוץ יש יקב יעצים והתמונה הזאת מעל – כלי פנים. נקודות מבט אחרות לגמרי, תוצאה אחרת לגמרי, פעם אחת מראים את פנים של המקום ופעם אחרת את מה שקורה בחוץ עם הפנים. צריך לבחון את כל הזוויות וצלם אותן, אח"כ מקסימום אפשר לפסול משהו מאשר לא לצלם בכלל אלא אם זאת החלטה מודעת וצלם עיצוב פנים מזהה אותה ובאופן מכוון.

תקריבים בצילום פנים לעסקים

כל בית, דירה, משרד, לובי וכל סוג של חלל לרוב מכיל פרטים מעניינים. מעצבי פנים משקיעים מחשבה על תכנון החלל והתכנון יוצא לפועל. צלם עיצוב פנים צריך לזהות לבד את כל הדברים היפים שנינתה להם המחשבה ולתעד אותם, אפילו שמעצב פנים לא חשב על זה, כי לרוב מה שהכי חשוב זה תיעוד החלל השלם. כמובן שזה חשוב, אבל בצילומי עיצוב פנים דיטיילס(details) גם חשובים. אני אתן כמה דוגמאות של פרטים קטנים שיכולים כן לתת ערך מוסף לצילום פנים לעסק. צלם עיצוב פנים שם לב לדברים הקטנים שיכולים לעורר רגש או עניים אצל הצופה. בצילומי עיצוב פנים כמעט כל מעצבת פנים תאהב תקריבים, לא כולם. כי יש כל מיני אלמנטים מעניינים, חומרים שונים בין אם עבודת נגרות או עבודת שיש וחומרים שונים מיוחדים, פריטים מיוחדים וכו' שבעיניי חשוב לתת להם דגש. להלן הדגמה של תקריבים בתוך דירות שעיצבו מעצבות פנים.

מעצבת פנים: טלי גוטמן

מעצבת פנים: ליאת מרום

להלן תמונות מחללים מסחריים שעיצבו מעצבות פנים והייתה התמקדות על פרטים- details. למשל תמונת תקריב בתוך קונדיטוריה. התמקדות על תקריבים בצילום פנים לעסק

מעצבת פנים: אורלי דבי

תקריבים על פריטים שונים , כצילום פנים עסקי בתוך משרד הייטק נקודת מבט לתקרה בצילום תקריב במשרד תקריבים בצילום עיצוב פנים תקריב בצילום פנים לעסק

משרד עיצוב פנים HUBE

תאורה בצילום עיצוב פנים

נושא התאורה הוא סופר קריטי בצילומי עיצוב פנים. יש צלמי עיצוב פנים שמצלמים עם אור טבעי בלבד ולא זזים משיטה זאת. מאידך, יש צלמים שמצלמים רק עם פלאשים בצורה קיצונית כשרואים בבירור שהיה פלאש ולא קרניים של שמש נכנסו לחלון. כמו כן יש קטגוריה של צלמים שמשלבים אור טבעי ופלאשים – שיטה זאת בעיניי יכולה לתת תוצאות טובות בכל המקרים, כאשר שתי שיטות קודמות מאוד לא תדמית יתאימו בכל המקרים לכל חלל. כלומר צלם שמצלם קבוע רק עם פלאשים הוא ימשיך בשיטיה כזאת בכל סוגי פנים, אבל מי אמר ששיטה זאת מתאימה לאותו החלל הספציפי או לכל חלל? אולי במקרה של ספציפי של פנים עסקי למשל משרד, דווקא צילום באור טבעי מתאים יותר? אבל אם צלם בא רק עם טכניקה אחת אז התוצאה תהיה אותה תוצאה ולא מותאמת לאותו החלל. ההפך הוא הנכון, אם צלם עיצוב פנים מצלם רק עם אור טבעי, והמקום חסר בו אור טבעי ותאורת פנים חלשה, אז יהיה יותר קשה להגיע לתוצאות טובות מאשר אם היה משתמש בתאורת פלאשים. ולכן אני טוען שצילום פנים בשילוב של אור טבעי ופלאשים הוא הכי טוב. העניין הוא שצילום עם פלאשים יותר מסובך מאשר צילום עם אור טבעי, הרי שמיקום הפלאש משפיע מאוד על תאורה שנקבל, ויש כל מיני החזרי אור – כמעט בכל חלל אם משתמשים בפלאשים יהיו כל מיני השתקפויות או למשל אי שוויון בתאורה – בטח שמתם לב בשימוש בפלאשים שמדיי פעם התקרה בחלק אחד יותר בהירה ובחלק אחר כהה מאוד, הרי זה נובע מסיבת המרחק של הפלאש ביחס לחלל, ותאורה של פלאש קטנה ביחס ריבוע הפוך למרחק, כלומר האור דואך מאוד מהר כשהמרחק גדל ולכן בשימוש לא נכון של פלאשים רואים הבדלים גדולים מאוד בתאורת תקרה, לכן לצלם עם פלאשים יותר מסובך מאשר באור טבעי, מאידך אם יודעים להשתלט על זה, אז התוצאות בעיניי יוצאות מדהימות. פלאש גם נותן שליטה על עומק ואפשר בעזרתו לייצר עומק מלאכותי שיותר קשה לעשות עם אור טבעי, אלא אם מייצרים באופן מלאכותי בעריכה, אבל לא בזמן הצילום. כתלות בנקודת מבט של מצלמה, אפשר בחלק מהמקרים לקבל עומק עם אור טבעי, למשל כשהאור בא מהצד, ואז הוא מייצר עומק( בין אזור בהיר לכהה) אבל אם התאורה בא מאחורה אז היא תאיר בצורה אחידה את החלל לכן הקומפוזיציה ומיקום המצלמה של צלם עיצוב פנים משפיע רבות על העומק. העומק הזה לא תמיד נדרש ולעמים קרני שמש שנכסים עושים אפקט מעולה לפנים. תאורה יכולה להשפיע גם על אווירה. כמו שכתבתי מקודם, בסעיף של אווירה, אפשר לשדר אווירה דרך האור, כלומר דרך באור הטבעי או המלאכותי. אפשר לצלם בשעות הבוקר המוקדמות, כשבחזית המזרחית/דרום מזרחית נכנסים קרני שמש לתוך החלל, או אם זה בשקיעה אז השמש מכניסה אור בחזית המערבית/דרום מערבית וזה גם משפיע על אווירה, כל זה בעזרת תאורה. אפשר לעבוד בטכניקה אחרת בצילום עיצוב פנים ולהשתמש בפלאשים ולייצר אווירה, זה מיוחד , טכניקה יפה שבעזרת פלאשים אפשר לדמות קרני שמש או אור חזק שנכנס לתוך החלל, למשל אחת מהם זה להביא פלאש עוצמתי ולצלם מחוץ לווילונות או להבזיק פלאש דרך המרפסת, ככה שמורידים אותו אחר כך בעריכה, אבל הוא מייצר פסים של אור שנכנס, שיטה מיוחדת ואלגנטית לייצר אווירה. בצילום פנים לעסק בעזרת שימוש בפלאשים, צלם עיצוב פנים יכול הייצר עומק בתמונה. הרי שאם מצלמים באור טבעי, אז לא תמיד אפשר לקבל עומק בתמונה ומייצרים אותו רק בצורה מלאכותית בעריכה. אבל בעזרת פלאש עם טכניקה מתאימה אפשר לייצר עומק בכל מצב בלי קשר לאור הטבעי. לרוב כשמצלמים עם פלאש ומביאים אותו מהצד ולא מאחורה, הוא מייצר ממד ועומר בתוך התמונה וזה חשוב כי התמונה שלנו היא דו ממדית והשיטה הזאת יכולה לייצר עומק בתמונה שלא היה מלכתחילה באור הטבעי. כמו כן, יש עוד פן מעניין לתאורה. התאורה יכולה לייצר אווירה וזה לא בעזרת פלאשים. לפעמים התאורה שתכנן מעצב פנים היא זאת שמייצרת אווירה או הרגשה מהשהייה במקום. להלן דוגמה של תאורה במסעדה תפקיד התאורה בצילום עיצוב פנים תאורה בצילום עיצוב פנים

מעצב פנים: לב אברהם

דוגמא נוספת בצילום פנים (והפעם לא לעסקים אלא לקהל הרחב) אלה הן תמונות מספריה לאומות, כאשר נעשה עבודה יפה מאוד עם תאורה, היא נמצאת שם בכל מקום בצורה מאוד מחושבת והתאורה הזאת כן מייצרת אווירה. תאורה בצילום פנים תאורה רכה דרך הרשת בצילומי עיצוב פנים

אדריכלים: הרצוג דה מילון

לפעמים התאורה הזאת היא קונטרסטית ולפעמים היא רכה. באופן כללי, בין אם זאת תאורת לדים, תאורה חמה, פסי תאורה, גופי תאורה וכו' – כל אחד מהם יכול לייצר ולתרום לאווירה, למצב שבו המתבונן בתמונה מרגיש להיות נעים שם, כמו גם שבלי תאורה אין תמונה.  

דוגמא של צילום פנים של אולמות תצוגה

התמונות שאתם רואים צולמו באור יום, תאורה טבעית, חלקן חשיפה אחת, חלקן בשילוב מספר חשיפות ביחד, כיוון שהבעיה היא שהחוץ הרבה יותר בהיר מאשר פנים וכדי לא לשרוף את החוץ, צריך לבצע מספר חשיפות. בצילומי עיצוב פנים בחללים ענקיים אין כל כך אפשרות לעבוד עם פלאש, כמו במקרה של אולם תצוגה כזה, רק אור טבעי. צילומי עיצוב פנים של אולם תצוגה צילומי עיצוב פנים של אולם תצוגה צילומי פנים באולם תצוגה חלק מהתמונות צולמו כאשר השמש האירה מהצד המערבי, חלק מאולם תצוגה צולם מהצד המוצל. אני קורא לצילומי האלה צילומי אדריכלות פנים, מאידך אפשר גם לקרוא להם צילומי עיצוב פנים. כשמדברים על עיצוב פנים, חושבים על חללים יותר קטנים כמו דירה, משרד, לובי וכאן אולמות תצוגה ענקיים- יש כאן הרבה אלמנטים אדריכליים אך גם הרבה מחשבה על עיצוב פנים. תראו למשל בתמונה אחרונה פסים אורכיים לאורך השדרה של האולם, תראו את הקיר בצד ימין שעוצב בצבע כתום עם כתוביות בולטות. תראו את הצורות הגאומטריות של אדריכל שתכנן מבחוץ את המבנה בצורת מעוין, גוף תאורה מעגלי בסוף וכו'. פרטים קטנים התמקדות על פרטים קטנים גם חשובה, יש אלמנטים שונים שיכולים לייצר אווירה חמודה רק בתקריב.  

דוגמה לצילום פנים של משרד

כאן התאורה הייתה רק מלאכותית, לא הייתה הרבה כניסת של תאורה טבעית ולכן הצילומים נראים על הצד הכהה יותר. לפעמים מעצבי פנים מחליטים את זה במודע, כלומר תאורה דרמטית ע"י אור מלאכותי ולפעמים אלה הם אילוצים שהיו. במקרה הזה התאורה המלאכותית לרוב היא השולטת. צילום פנים של משרד

דוגמאות של צילום פנים של מלונות

רק בשביל הנושא של צילום מלונות שווה לכתוב כתבה נפרדת כי בתחום צילום פנים של מלונות יש כל כך הרבה דברים מעניינים. לכן בעיקר אציג לכם תמונות מגוונות שצילמתי במשך שנים. כיסאות בצבע חום שמייצרות גאומטריה מעניינת במרחב הלובי, צורות גאומטריות אליפטיות בקומה מעל גם היא מעניינת. צילום תקריב של מגש ממתקים במלון בצילום פנים של מלונות צריך לתת דגש על הרבה דברים, יש את הלובי שזה משהו חשוב, שמבחינה שיווקית חשוב מאוד לתעד כי הרי זה הרושם הראשוני שאדם מקבל כשהוא נכנס. כמו גם תיעוד טוב של נראות החדרים, הרי כשלקוח רוצה להזמין חדר במלון הוא מסתכל לרוב על התמונות של אותו חדר. בצילום חדרי מלונות חשוב גם להעביר רגש או אווירה. הרי אם זה צילום נקי וסטטי זה פחות מרגש מאשר איזה זוג שאוכל קרואסונים על מרפסת של יחידה שלהם עם מבט לנוף ברקע או במקרה של מלונות בדרום הארץ, עם מבט לנוף דומם או מכתש. צילום פנים של לובי במלון תראו איזה תקרה מעניינת וגופי תאורה יפים, וגם רואים את הנוף עם הים כאן רואים נוף לים שיכול לגרות בן אדם להרגיש שמיקום בית מלום נמצא בקרבת חוף ומקום כיפי להיות בו. איך להעביר רגש בתמונות או אווירה כבר כתבתי למעלה תחת הכותרת אווירה, אפשר לגלול למעלה אם לא קראתם. זה תקף גם לצילום פנים של מלונות. במלונות יש הרבה דברים ייחודיים, מלונות בוטיק למשל יש להם משהו מיוחד תמיד, שאין במלונות ענק עם אותו שטנץ, למרות שבהם זה תלוי איזה רמת חדר בוחרים, אבל באותה רמת חדרים – זה אותו שטנץ, משהו שלרוב לא קורה במלונות בוטיק. חשוב לתעד את כל הדברים המיוחדים בצילום מלונות, יצירות אמנות, פרטים מיוחדים כמו במלון במרכז הארץ שבו יש דגש על צורות אותנטיות בשיש או איזה מפל מים או תאורה מיוחדת בתקרה, כלומר כן לתת דגש לדברים האלה בצילום, להדגיש דברים מיוחדים שיש במלון. האדם המתבונן צריך להרגיש שכיף שם. התמונות צריכות לגרות, בין אם בעזרת האור, או הריהוט או הנוף או אוכל טעים מגרה שמוגש על מגש כארוחת בוקר מפנקת. דוגמה של צילום עיצוב פנים של מלון בוטיק צילום עיצוב פנים של מלום דוגמה נוספת של עיצוב פנים של מלון בוטיק צילום פנים של מלון בוטיק פרטים יפים של צורות גאומטריות בצילום מלון בוטיק בדוגמה האחרונה למעלה אתם רואים את כל התבניות המיוחדות שהמלון תכנן ע"י מעצב פנים ואדריכל של המלון, בעיקר בפנים של החדרים השונים. יש עוד המון דוגמאות של מלונות שאני יכול להציג ממלונות גדולים ומלונות בוטיק, אבל אסתפק בדוגמאות האלה. בתיק עבודות שלי באתר בלשונית עיצוב פנים אפשר לראות את שאר המלונות צילמתי פנים שלהם.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על צילום פנים לעסקים?

שמי מקס דופלי צלם אדריכלות עם ניסיון של שנים רבות בתחום, אשמח לעזור לכם במיתוג העסק וליצור עבורכם בוק צילומים ייחודי שיעזור לכם לפרסם את עצמכם בצורה הטובה ביותר שניתן. אני משתמש בציוד מתקדם ואיכותי ונעזר בטכניקות צילום כגון, HDR, צילום עם פלאשים בשילוב עם אור טבעי, טכניקות compositing וטכניקות רבות נוספות, בהתאם לחלל המצולם. כל התמונות הסופיות מגיעות אליכם לאחר עריכה קפדנית ברמת גימור מושלמת באיכות הגבוהה ביותר שניתן, מוכנות כמובן לפרסום מיידי. אשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה ועניין, ליצור קשר ולהכיר