צילום מטבחים – מדוע כדאי להשאיר זאת למקצוענים?

צילום מטבחים הוא חלק מהנושאים הרחבים של צילום עיצוב פנים או צילום אדריכלות. עם זאת, מדובר בנישה מיוחדת בפני עצמה. ניתן לומר, שכל סוג חדר במבנה הוא בעל אופי מיוחד משלו. למשל חדר ילדים בבית פרטי, שונה מהותית באופיו מבית מרקחת. ומאחר שחדר הילדים איננו מבנה עסקי מסודר, מאופק ונקי למופת, הצילום יכול להמחיש זאת. באופן דומה, מטבחים הם סביבה מיוחדת, עם האופי המיוחד שלה. בין אם זה מטבח בבית פרטי, מטבח של מסעדה או מטבח מוסדי.

צילום מטבחים – מה זה אומר עבורכם?

צילום מטבחים עשוי להידרש עבור נגרים שבונים מטבחים, חברות שמוכרות מוצרים כגון שיש למטרה זו או מעצבי פנים. משתמשים בצילומים אלה כבסיס לפרסומות, להצגת תיק עבודות, לאתר העסק ועוד. אם אתם זקוקים לצילום מטבח מקצועי, ייתכן שתחפשו צלם אדריכלות. זהו אכן רקע מקצועי חשוב. אך מומלץ לוודא שיש לצלם גם ניסיון, ספציפית בצילום מטבחים. צילום מטחב

שני היבטים משלימים

צילום מטבחים מציג את המטבח מבחינת שני היבטים שחשובים בו במיוחד: המראה ונוחות השימוש. מהיבט האסתטיקה, המטבח הוא חדר גדול יחסית וגם כזה שבו שוהים לא מעט. כך שמעוניינים שזה יהיה חלל מזמין ונאה, שנעים לשהות בו. מבחינה פונקציונאלית, מטבח הוא אזור שבו מבוצעת עבודה רבה. כאשר מסתכלים על מטבח, רוצים לראות ולהבין עד כמה הוא נוח לשימוש שוטף ומאורגן בצורה ארגונומית. משפיע על כך בין השאר המבנה הכללי של המקום, שהוא לרוב באחת מכמה אפשרויות מקובלות. למשל מטבח שמתפרס לאורך קיר אחד, מטבח גדול בצורת האות ח (על שלוש קירות) או מטבח עם "אי" במרכזו. צילום מטבח

צילום מטבחים – שיקולים שנלקחים בחשבון

לפניכם דוגמאות לכמה שיקולים שנלקחים בחשבון בצילום מטבחים. שיקולים אלה, ימחישו מעט את המורכבות, האתגר והצורך במקצוענות:
  • כיצד מכינים את המקום – מטבח הוא לרוב חלל מלא בפרטים שהעין רואה, כך שחשוב שלא להעמיס יותר מדי. לכן, בהכנת המטבח לצילום יוסרו פריטים מיותרים, אם כי ניתן להשאיר פריטים שונים לקישוט. מה גם, שמה שמיוחד בכל מטבח הוא כמובן לא עוד סיר על השיש או מחבת שתלויה על הקיר. אלא בעיקר החלקים הקבועים, כמו השיש, הארונות והמנורות.
  • שיקולי תאורה – הצילום יכול להראות את התאורה של המטבח דולקת, אבל בכדי להשיג את מטרות הצילום בצורה מיטבית, הצלם ישתמש גם בתאורה נוספת משלו. אור שנכנס מחלונות ותריסים או מחדר אחר, עשוי להוסיף עניין ואופי למראה המקום ולחבר את הצילום לשאר הבית או לסביבתו החיצונית.
  • מרחוק ומקרוב – בהתאם לגודל ומבנה המטבח, ייתכן שניתן לצלם את המטבח כולו. בכל מקרה, לרוב יבוצעו כמה צילומים. גם בכדי להתמקד יותר מקרוב באזורים ספציפיים במטבח וגם בכדי להציג אותו מכיוונים שונים.
  • לחשוב מחוץ לקופסה – בצילום מטבח ניתן להשתמש בזוויות צילום שונות, בכדי להפוך את התוצאה ליותר מעניינת וטבעית. זה לא חייב להיות צילום מקובע בנוסח "פקשוט" פשוט, שבו מצלמים מוצר היישר מקדימה.

לאחר ביצוע הצילומים

כמו כל סוג צילומים, גם צילום מטבחים עשוי לעבור שלבים נוספים לאחר ביצוע הצילומים עצמם. לרשותכם יעמוד מבחר צילומים, שמהם תוכלו לבחור את אלה שנראים לכם ביותר. כמו כן, הצלם עשוי לבצע תהליכי ריטוש ועיבוד תמונה באמצעים כגון פוטושופ. בסופו של דבר יתקבל אוסף צילומים איכותיים, אשר מציגים את המטבח בצורה הטובה ביותר.